Monday, November 03, 2008

A...A, E..E, HUMCHAAA...

Semalam tengah hari, gua ada date. Ok. Budak rumah gua kata, gua pergi dating. Biasa-lah. Manusia. Bukan date. Sedikit urusan bersama makwe-agen-Prudential sebenarnya. Berlokasi di Arena Makan-Makan Jusco.

Selesai urusan, tiba masa untuk berbual-bual santai. Urusan bisnes sudah tutup. Tiada lagi perbualan urusan bisnes.

Tiba-tiba;

"Awak suka saya?" makwe-agen-Prudential soal gua.

"Erk! Suka." jawap gua sedikit cemas.

"Kenapa awak suka saya?"

"Sebab awak comel."

"Kalau saya tak comel, awak suka saya tak?" tanya makwe-agen-Prudential lagi.

"Suka jugak."

"Kenapa?"

"Sebab mata awak besar."

Pause.

"Awak suka saya tak?" Makwe-agen-Prudential tanya lagi.

"Sukeeee."

"kenapa?"

"sebab...awak bijak" gua jawap ikhlas.

"kalau saya tak berapa bijak, awak suka jugak?"

"Suka jugak." gua jawap sambil sengih-sengih.

Tiba-tiba, sayup-sayup dalam hingar-bingar Arena Makan-Makan itu, telinga lintah gua dapat kesan satu bunyi yang sangat gua familiar.

Tit...tit...tit...tit...tit....

Meleret-leret bunyinya.

Gua celik mata, gua capai telefon mudah alih gua. Picit button STOP ALARM.

Cilakak! macam mana gua boleh mimpi apply dialog si Pipi dengan makwenye-yang-alien itu dalam cerita My Alien Girlfriend terhadap diri gua dengan makwe-agen-Prudential. Nasib baik gua tak buat gaya-gaya permainan Humchaaa itu sekali.

Lantas gua keliru sampai sekarang.

20 comments:

Unknown said...

wargkh kah kah kah...

poyotito said...

pembawakan budak lu ni gua suspek

alif-mikail said...

cess.. beritahu laa aok gi tengok preview Maskara shorties tu!

weh! takde nak upload ke full version?

Jorji said...

muahaha..huu haa Humcha boleh digunakan sebagai kata ganti utk ajak aweks main!

na.ni said...

AHAHAHHA!
opss..
er..hy..
haha.

ilazz said...

len kali tido basuh ler kaki dan pape yg patut bro.. :P

Eamy said...

hahahahaha

pemikir lapuk said...

smpat banjir tk mimpi tu?hahahahaha

Rembo said...

oro - hehehe. Lucu2. nti senang kita lepak lagi weh.

poyo - jadah lu pembawakan budok, fenomena ni skang humchaa ni...

alif - hehehe. bukan preview maskara la, gi maskara. hehehe. full version kena tanya tuan director la.

jorji - yeke? *naive hehehe

kema - ada gk ke mlm tu? err...hye.

ilazz - da setel da siap tahajud, solat taubat bagai tapi niat je la. heeeee.

eamy - ni ketawa ikhlas ke...ketawa envy nih? hehehe

pemikir - banjir? apa yg bnjir? hehehe *naive

laki cikgu kimia said...

gua paling suke perkataan 'lantas' dalam entri lo ini. *wish nak mimpi best jugak

Rembo said...

crtclthnkr - hehehe. malu la i...

mynncinonet said...

pergh.. bengong gile.. musti syok mimpi tu ann??

Rajuna said...

GUA TAK sempat pergi maskara shorties. dem. baru sampai kl semalam!

Rembo said...

mynn - musti. hehehe

rajuna - abih tu gua nk buat cmne ni? weh sapa bocor rahsia gua weh? cilakak.

FrH said...

hahahahhaa. mmg btol la, kau ni pembawakan budak. ;)

Rembo said...

aku pulak. kau tu yg pmbwkn budak. gua ok je hehehe

manusia terlantar said...

Macam tu je bunyi alarm kau? Kalau aku jangan harap nak bangun..

Aplikasi la dialog tersebut terhadap beliau di dunia realiti wei.!

Mahu aku tahu kesudahannya.!

Rembo said...

hahaha.
nti2 la mi.

Anonymous said...

haha. lawak.

Rembo said...

hehehe. tak la gua relax-relax je. heeeee