Tuesday, November 25, 2008

Gua dalam mode kejam atau sekeliling gua yang buat gua perlu kejam untuk terus hidup?

Tadi, gua berYM dengan sahabat lama gua masa zaman gua belajar dulu. Sembang punya sembang, bual punya bual. Tiba satu part, terkenang satu kisah pahit. Pahit antara gua, dia dan juga ahli kumpulan yang lain.

Bukan salah sesiapa pun. Cumanya, keadaan dan juga masa yang buat gua, dia dan ahli kumpulan semakin jauh.

"Metallica boleh, Nostalgia boleh, takkan kita tak boleh." itu lah bisik hati kecil gua itu jam.

Tapi segalanya seakan terlambat lalu tutup buku. Kumpulan muzik ini terkubur dengan cita-cita, angan-angan dan impian.

No more Rock 'n' Roll.

Dan itu jam, gua masih lagi bersemangat untuk terus. Tapi cuma gua. Yang lain tidak. Lalu kes ini menjadi kesan dalam diri gua. Bukan dendam. Cuma sedikit tidak puas hati.

,

Sembang punya sembang, bual punya bual. Tiba-tiba tersentuh part kisah pahit itu semula. Lantas gua rasa jengkel. Lalu gua kasi fire ayat-ayat marah tanpa gua sedar. Sampai-lah sahabat gua buat ayat;

"Lu kerek sial skang."

Itu jam baru gua rasa macam kena pukul dari belakang dengan kayu baseball. Atau muka gua kena tampar dengan penampar terbang.

Sebelum itu pun, gua sudah kasi luka satu hati. Juga dengan kata-kata luar sedar gua. Sekarang gua tengah fikir. Gua kejam sangat ke sekarang ni? Semua hati gua nak kasi luka apa cerita?

Sampai sekarang gua masih berfikir. Maaf.

12 comments:

eamy said...

bagus! :P

AkiM said...

jgn kejam sgt, sian ke member2 lame ko..

hegira said...

apa citer nih??

ilazz said...

mintak la maaf bro. x bek gaduh2 tauu..

Jimbo said...

lu banyak sangat layan naruto ni

or0 said...

kasar kalo member dah lame kenal mungkin tak kisah sangat..

kalo dah lame lak tak kontek tatau la pulak..

j or ji said...

barang yg lepas,jgn di kenang.

Rajuna said...

kadang2 kita kena jaga hati kita, asik nak jaga hati orang saja mana boleh tahan beb.

sudah. lepas ni jumpa gua. kita set up satu kugiran 60an. boleh main kenduri kawin.

Rambo said...

eamy - gua mmg bagus pun. terima kasih.

akim - gua dalam mode kejam.

hegira - tu la cite dia. kejam. kejam. kejam.

ilazz - tu da minta pun. last sekali.

jimbo - sasuke + orochimaru ikon kejam gua.

oro - gua kejam dgn lu gak ke?

jorji - errr...jarum yg patah jgn simpan di dalam peti.

juna - hah! terbaik. atleast gua ada medium untuk channel kan kemarahan gua.

apek terror said...

ala dgn gua pun aritu lu tak jujur bile gua tanye soalan tu...haha...

lu ajak la lepak ejay semua boleh settle situ pe....

Rambo said...

lu nk yg mcm mana lagi?? nk gua cakap iye?

ok. iye pek. serupa. puas hati kau?!

KARKADEWA said...

kejam..
mcm org tgh period..