Saturday, November 01, 2008

Gua sungguh benci bila gua seorang diri sebab Lucifer akan temankan gua dan meracuni fikiran gua.

Memang lumrah manusia itu tidak pernah puas. Gua tidak pasti samaada semua orang atau sesetengah orang. Yang pasti ini hari gua ada perasaan demikian yang melibatkan karier gua.

Mungkin juga sifat diri gua yang banyak kekurangan ini menjadikan gua selalu ingin meraih sesuatu yang lebih baik untuk masa depan.

Gua sudah berkarier yang sesetengah orang akan memandang dalam pekerjaan kelas A. Mungkin. Orang cakap. Gua rasa sama je. Diri gua yang dulu dari pelajar ke kutu, sampai la hari ini. Gua rasa sama je.

Perasaan ini bermula seawal pagi selepas gua celik mata. Hari Sabtu. Rakan serumah gua semua kerja. Gua keseorangan di rumah. Apalagi pilihan yang gua ada selepas sarapan oren susu dengan roti selain layan peti tivi.

Sudah selesai gua gelak sorang-sorang macam orang gila layan The Simpson Halloween Marathon yang gua rakam sejak malam tadi, gua tertonton drama lakonan Scha dengan Irma Hasmie di Astro Ria. Irma Hasmie ok.

Ada satu babak buat gua iri hati. Envy. Jealous.

Bukan berkaitan dengan lakonan minah-minah comel ok. Cumanya, ada mamat macho entah apa nama dia bekerja sebagai Technical Person di Air Asia. Yang bidang kerjanya melibatkan penyelenggaraan enjin pesawat Air Asia.

Oh, sangat bergaya bidang kerja ini!

Atau bahasa mudahnya mekanik kapal terbang. Gua sangat envy dengan ini kerja. Gua memang minat bab-bab jadi Mcgyver ini. Gua juga pernah tulis dalam satu borang masa sekolah rendah dulu, dalam collumn cita-cita gua untuk menjadi mekanik.

Tiba-tiba gua rasa mahu tukar kerja. Jauh dalam hati gua berbisik agar tinggalkan kerja gua ini. Apply jadi mekanik kapal terbang. Sepanjang zaman gua jadi kutu dulu adalah beberapa kali gua apply untuk position mekanik kapal terbang ini. Tapi, keputusan yang mengecewakan.

Gua rasa jiwa gua memang A dekat kerja mekanik kapal terbang ini.

Celaka punya Lucifer racun gua pindah kerja!!

6 comments:

alif-mikail said...

Siot betul... sikit punya panjang koi baca!

ilazz said...

isyh isyh.. lu tengok gak ke drama melayu psl kapatebang tu bro?

alahaiii..

apek terror said...

nape irma lak scha la yg comel gua ade no phone dia....

Rajuna said...

gua cadangkan lu bawak zero february ke arena indie

kekekeke

CritiCalThinKer said...

mekanik pon keja bagus bo *racun

Rambo said...

aliff - hehehe.btol la tu. semua cerita mesti mau tgk ending.

ilazz - makwe2 cumil beb.

apek - pergh...bg gua satu la.

rajuna - cilakak! sape pecah lubang gua kt lu ni. haram.

crtclthnkr - la ko pun nk jadi lucifer gak??