Thursday, November 27, 2008

Segala mood negative berada dalam hati gua sekarang.

Baik jangan cari pasal sama gua ini hari. Mau-mau kena maki dengan kejam karang.

,

Dulu, seorang kawan gua cakap, gua ni banyak cas negatif dalam badan. Kawan gua yang mana pun gua dah lupa. Laki ke perempuan ke. Gua tak ingat.

Dia cakap, tu yang selalu gua cepat rasa-rasa yang negatif. Selalu fikir negatif. Selalu bertindak negatif. Bertindak negatif macam mana di mata dia pun gua tak tahu.

Gua abaikan teguran kawan gua itu jam. Masuk telinga kiri keluar telinga kanan. Mampus sudah sama lu. Degil. Ego. Orang tegur tak nak terima.

Sekarang, gua akui. Mungkin betul. Banyak cas negatif dalam badan gua. Sebab gua perasan satu perkara.

Asal gua lalu dekat dengan mana-mana lampu jalan yang rosak, serta merta akan padam. Kalau lampu rosak tu padam, gua lalu dekat, mesti menyala.

Ke gua ada kuasa lain lagi? Ke itu kebetulan. Asyik salahkan kebetulan je, klise betul!

Gua masih belum jumpa penjelasan saintifik untuk ini. Penjelasan fahaman benda halus gua malas dengar. Typical.

10 comments:

hegira said...

itu auralah namanya. energi tubuh. mesti warna aura kau merah.

kena banyak minum air bali. haha.

mrblind said...

dah macam mrbean lu ni..hahaha..

Rambo said...

hegira - mcm jenama bedak.

mr - gua mmg mr bean.

KARKADEWA said...

puaka niang rapik...

AkiM said...

ko ada kuasa heroes kot...macam peter petrelli ada kuasa tuh...

Rambo said...

karka - puaka niang rapik...

akim - hahaha...ngam2

apek terror said...

weh dekat dgn lampu kete boleh x? boleh baik x rambo?

Rambo said...

hah. tak boleh pulak. celaka!!

cOkeLAt ciNtaku said...

haha..seyes ke 2?ke dlm mmpi jek? ;p

Rambo said...

serious. tak tipu!