Friday, January 29, 2010

Bendera Hitam

Isnin lepas. Gua dengan budak sales office gua bawa customer jalan-jalan. Customer gua ni memang kaki jalan-jalan. Tak reti duduk diam dalam hotel. Gua dengan budak sales ni boleh tahan merana.

Gua ada singgah satu kedai jual barang permainan. Toy shop. Bukan adult toy shop. Itu cerita lain. Dia punya banyak mainan, sampai ke tingkat 7!

Toy shop ini memang complete. Dari action figure, sampai ke patung besar bersaiz budak tingkatan satu. Dari kereta mainan remote control, sampai ke kereta api yang dia punya rail boleh sambung-sambung sampai dua tiga kilometer. Dari sekecil kecil button band rock sampai la ke T-shirt gila punya design. Complete.

Sampai di area T-Shirt, gua dah tak berhenti cakap 'perrghh!'. Selak satu baju, 'perrghh!'. Gua urut dada sekali. Tahan sabar. Selak satu baju lagi, 'perrghh!'. Gua urut dada sekali. Tahan sabar. Harga bukan main. Design memang lawa.

Sampai hujung hanger, gua dah tak boleh tahan. Lucifer dah cucuk pinggang gua sambil bisik perlahan-lahan.

Gua grab satu baju, pergi kaunter, buka dompet, keluar kad warna emas. Pejam mata. Lalu kat mesin pembaca chip. 'Trit trit keting' bunyi mesin duit.

Sampai Malaysia, gua gantung sebelah penyangkut baju gua. Rasa sayang nak pakai pun ada. Elak-elak gua frame juga baju ni kang!

Sebijik macam ini la T-Shirt yang gua rasa macam nak frame dan gantung depan katil dalam bilik gua.