Wednesday, January 13, 2010

Sepetang di Pulau Pinang.

Semalam. Di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang, waktu, dah petang dah. Gua dah habis meeting sama customer. Gua tengah rileks-rileks tunggu kapal terbang dalam departure hall sambil goyang-goyang kaki sambil pejam mata. Gaya konon-konon tengah layan lagu.

Bila gua buka mata, dari jauh gua perasan satu amoi. Putih. Gebu. Pakai jeans Roxy. Baju pun gua yakin Roxy. Pakai flip flop. Bawak satu hand carry travel beg dengan satu backpack bersaiz biasa-biasa. Cap apa gua tak berapa perasan.

Rambut paras bahu. Tapi ada yang panjang sikit bahagian belakang. Rambut di sepit, tapi stail nak tak nak. Sekali pandang macam selekeh, dua kali pandang macam 'cara' juga. Nampak rileks-rileks. Mata tak sepet sangat. Ada bundar sikit.

Gaya macam masih student pun ada.

Gua sambung goyang kaki sambil pejam mata lepas tengok jam pukul berapa. Dalam hati menyumpah. Kapal terbang ada kipas masih belum sampai lagi.

Kali kedua gua buka mata, amoi berkulit halus dan comel sudah ada depan mata. Duduk di kerusi bertentangan dengan kerusi gua. Memang betul betul depan.

Mata, hidung ada merah-merah. Sesekali gua nampak ada sedu. Sambil tekan-tekan telefon LG dia, gua perasan dia cuba selindungkan sedu sedannya.

Gua memang kalah tengok perempuan menangis. Kesian je gua tengok. Simpati. Apa agaknya yang dah jadi?

Rasa macam nak gosok-gosok lengan amoi itu dan cakap,

"Stop crying. Everything should be ok."

Kali ketiga gua buka mata, gua dah dalam flight nak landing. Gua cari-cari amoi berkulit halus dan comel, tak jumpa. Entah mana dia duduk, gua tak tahu. Sudahnya, amoi entah kemana, gosok lengan entah kemana.

Haram betul!

5 comments:

Anonymous said...

Bro, lu buat filem pun bagus gak...tapi last skali penonton menyumpah lu - mamu

Rembo said...

Mamu MOH ke ni?

Cilakak, blog gua dah jatuh ke tangan kakitangan kerajaan pusat Putrajaya!

Anonymous said...

saya sudah dekat setahun membaca blog anda. sekian,terima kasih.

Anonymous said...

ops n staying di putrajaya, sekian terima kasih.

Rembo said...

owh. tq2.