Sunday, January 31, 2010

Bukan stereo, bukan poli.

Dulu. Seingat gua, konsert terbaik gua pernah pergi, konsert Search Selepas Banjir. Kat Stadium tertutup MBJB. Time ni, gua masih di King of Parit. Belum berhijrah lagi. Time ni juga gua hilang akal sekejap. Lampu neon, Joe Wings, Hillary dan Amy buat gua orgasm.

Lepas tu, bila gua dah duduk area Lembah Klang, gua mula berjinak-jinak semula untuk ke gig. Gig yang buat gua orgasm ada satu dua. Ada gig emo fest ke apa, gua lupa nama gig tu. Showmanship tak ingat. Walau panas, basah peluh sana sini, tetap orgasm.

Lepas tu, ada satu gig kat Ampang. Pun sama. Gua lupa nama gig tu apa. Yang gua ingat, Paris In The Making buat gua tersentuh jiwa. Separa orgasm. Keluar Noisy rasa macam nak sambung menjerit sedih.

Tapi, malam tadi, antara yang terbaik. Lighting, A, sound system, A, showmanship AAAAAAAAAA. 10 A gua bagi.

Time Deepset main, gua dah mula tak keruan. Jiwa meronta-ronta. Lampu kejap hijau kejap biru kejap merah. Acad steady duduk tengah tengah stage, main sambil tunduk tunduk sikit. Gitaris kiri kanan pun sama.

Bila MONO start main, gua mula mula sibuk ambil gambar. Sikit sikit julang kamera, sikit sikit snap. Lama-lama, muzik Mono mula meresap. Perlahan lahan masuk ke dalam ruang paling dalam hati gua.

Emosi dari muzik MONO menyentuh jiwa gua. Sedih, gembira, kagum dan pilu bercampur baur.

Lantas, gua nekad, simpan kamera dalam beg, tarik beg kedepan, cap gua kasi senget sikit. Takut ter'patuk' orang depan.

Bila lampu masih warna biru, gua rileks lagi. Setakat goyang goyang hujung kaki ikut beat drum. Tapi, bila dah masuk lampu tukar warna macam macam, gitar dah start 'gentel', cymbal drum dah berkali kali diketuk dengan kuat, gerakan rumpai laut gua makin kuat.

Sambil pejam mata, sambil goyang badan sambil hayung kepala ikut MONO. Macam rumpai laut ikut arus air dalam laut. Kalau muzik perlahan, perlahan-lah gerakan rumpai laut gua, makin rancak muzik, makin kuat gerakan rumpai laut gua.

Klimaks lagu lagu MONO tak pernah mengecewakan gua untuk orgasm. Multiple orgasm. Sikit lagi gua nak terangkat ke udara kalau tak ada graviti.

Deepset

MONO.

EEERRGHH...masih multiple orgasm.

*kualiti gambar pula kurang memuaskan. Penat dah gua adjust!

4 comments:

Dewajiwa said...

fuhh. terbaek!
mana lokasi nih?

Rembo said...

KLPAC. Syok oooo!

MrWickedSoul said...

sekadar melintas.
it was a freaking awesome show!!!
time lagu are u there? wa rasa wa helpless da..rase cam nk commit suicide da.hahaha
x sangka ade kaki post-rock kt BP.
hail!!

Rembo said...

wicked soul - baru perasan sorri. yelah. yearning tu pun buat gua rasa nak terbang.